نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2465
-
الف
+

نمایشگاه «کلک خیال» در مزارشریف برگزار شد

شانزده اثر هنری شامل خطاطی و نقاشی «علی بابا اورنگ» در شهرمزارشریف به نمایش گذاشته شده است.

شانزده اثر هنری «علی بابا اورنگ» زیر نام "کلک خیال" که شامل آثار خطاطی و نقاشی می باشد، در شهر مزارشریف به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «علی بابا اورنگ» ، هنرمند افغانستانی ، نمایشگاه آثار خط و نقاشی خطی اش را زیر نام "کلک خیال" در مزارشریف به راه انداخته است.

در این نمایشگاه که از 10 جوزا (خرداد) به مدت سه روز با همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ و کتاب خانه فردوسی برگزار شده است، ۱۶ تابلوی آثار خط و نقاشی خطی استاد اورنگ به نمایش گذاشته شده است.

«علی بابا اورنگ» نقاش نامدار افغانستانی است که ۲۸ سال در زمینه رسامی و خطاطی کار کرده است. «کلک خیال» نیز نام نمایشگاه آثار خط و نقاشی خطی استاد اورنگ است که در مزارشریف برگزارشده است.

«علی بابا اورنگ» هدف از راه اندازی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ و هنر در جامعه و تشویق جوانان به آموزش و معرفت هنری، به ویژه هنر خطاطی و نقاشی در کشور عنوان کرد و گفت: «پس از مزارشریف، این نمایشگاه را در هرات، بامیان و غزنی نیز برگزار می کند».

«اورنگ» می گوید در کنار به نمایش گذاشتن آثار خطی و نقاشی اش، یک کتاب از همه اثر هایش را نیز به چاپ رسانده است که برای علاقه مندان هنر نقاشی-خطی توزیع خواهد کرد. 

« استاد اورنگ» گفت: «اثر هایش در نمایشگاه های بین المللی در کشور های مختلف جهان به نمایش گذاشته شده و می خواهد پس از این نیز در همکاری با نهاد مربوطه دولتی و خصوصی ، آثارش را در ولایات مختلف افغانستان به نمایش بگذارد.»

«صالح محمد خلیق» ، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ که از بازدید کنندگان این نمایشگاه بود از همه هنرمندان و فرهنگیان خواست تا نهاد های هنری شان را ثبت کنند تا در چوکات رسمیات دولت، آزادانه به فعالیت های شان ادامه دهند.

 م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر